nextMedia.Sessions

What's next?

30. November 2023

Media trends for 2024

How often is it really possible to overcome supposed industry boundaries and derive concrete added value from this? With nextMedia.sessions, we do just that and bring you together to discuss current topics in the media and digital industry. In the last issue, we asked ourselves: What’s next? One day before the publication of our annual predictions, we took an exclusive look with you at the media trends for 2024.

Hier kommst du zu unseren Predictions und kannst erfahren, welche Trends Expert*innen aus unserem nextMedia-Netzwerk für das Jahr 2024 vorausgesagt haben.

1 Abend, 1 Thema und 30 innovationshungrige Medienmacher*innen

Wie oft gelingt es wirklich, vermeintliche Branchengrenzen zu überwinden und daraus einen konkreten Mehrwert abzuleiten? Mit nextMedia.Sessions setzen wir genau das um und bringen euch zu aktuellen Themen der Medien- und Digitalbranche zusammen. Nach einem inhaltlichen Impuls erörtern wir in branchenübergreifenden Gruppen gemeinsam und ergebnisorientiert, was die Zukunft der Digital- und Medienbranche für uns bereithält.

Am 20. September 2022 haben wir uns dem Thema Synthetische Medien gewidmet. Du möchtest die nächste Session mitgestalten? Schreib uns!

In the last session, we looked at the media trends for 2024. Find out more about our predictions here.

Scout & Match

Our cooperation partner

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MOIN Filmförderung
Rückblick

Predictions 2024

Trends for the content and tech industry

In the last edition of nextMedia.Sessions, on November 30, 2023, we looked at the predictions with you. Here you can find out which trends experts from our nextMedia network have predicted for the year 2024.

Speakers 30.11.

Susanne Ahmadseresht

nextReality.Hamburg

“Metaverse visions 2024: New opportunities, new rules.”

Astrid Waterstraat

pilot

“Revolution in TV: How programmatic advertising is shaping the future of TV advertising.”

Julian Berzbach

Ad Alliance

“Quo Vadis Audio – Theses for the podcast advertising market in 2024.”

Roland Eisenbrand

Online Marketing Rockstars

“Creator Ecnomy goes global.”

Pascal Schröder

Geschäftsführer, Gipfelstürmer Film

Impulsvortrag #1: Pascal Schröder

TEAM - Toll eine AI macht’s

Ersetzt die künstliche Intelligenz in Zukunft Kreativschaffende, Foto- und Videograf*innen? Reicht es bald aus, ein AI-Monatsabo abzuschließen, das qualitativ hochwertige Bilder generiert? Der Geschäftsführer von Gipfelstürmer Film gibt in seinem Impulsvortrag einen Ausblick darauf, wie notwendig eine Zusammenarbeit zwischen AI und Kreativen sein wird und wie die Branche von automatisch generierten Bewegtbildinhalten profitieren kann. Dabei geht es um die Einbindung von synthetischen Medien an verschiedenen Stellen der Filmproduktion.

Get together x Think Tank

Zusammenkommen, gegenseitig inspirieren und gemeinsam an der Zukunft arbeiten – in einer zweistündigen Session nutzen wir das ganze Potenzial der vernetzten Hamburger Medien- und Digitalszene.

Impuls

Der Abend startet mit einem Impuls von einer*einem Branchenexpert*in

Working Session

Geballte Power: In Gruppen erarbeiten wir konkrete Lösungsansätze

Ideen Pitches

Wo stehen wir?
Wie geht es weiter?

Get Together

Zum Abschluss: Kontakte knüpfen und Ideen weiterdenken

In sieben Entwicklungsfeldern geben jeweils nationale und internationale Expert*innen eine Prognose ab, was Nutzer*innen und Anbieter*innen im neuen Jahr 2023 erwartet. Lies hier ihre Statements.

Topics & Dates

The future of media is diverse and digital. Whether it’s the application potential of new technologies or innovative revenue models – the industry is on the move. What are the latest trends and where is it worth delving deeper? We work out questions on current topics in the industry – and then start a session with you. Do you have other topics on your mind that you would like to work on together with the experts in our network? Let us know!

Retrospect

Predictions 2024

#8 Media trends for 2024

In 2023, we once again took a look at the media trends for 2024 one day before the publication of our annual predictions. Susanne Ahmadseresht from nextReality.Hamburg, Astrid Waterstraat from pilot, Julian Berzbach from Ad Alliance and Roland Eisenbrand from Online Marketing Rockstars shared interesting insights with us.
Predictions 2023

#7 Media trends for 2023

In the last issue of 2022, we asked ourselves: What’s next? One day before the publication of our annual predictions, we took a look at the media trends for 2023. Exciting insights were shared by Woundioun Sissoko from yamuntu, Neil Heinisch from PlayTheHype and Dajana Eder from wom3n.DAO.
MOIN Filmförderung

#6 Synthetic media

Are synthetic media our future? We discussed this at the 6th edition of the session. Tatjana Anisimov from RTL Germany and Pascal Schröder from Gipfelstürmer Film gave exciting impulses with concrete use cases. The session took place in cooperation with MOIN Filmförderung Hamburg Schleswig-Holstein.
Brand eins Logo

#5 Creator Economy

“The hype surrounding the creator economy is justified!” – After keynote speeches by Martin Fehrensen and Sven Oechler and a look at specific cases, the participants discussed the potential of the creator economy for the content industry. The session took place in cooperation with brand eins.
nextRealityHamburg Logo

#4 Beyond Content

The next “big thing” on the horizon could be an entire universe: The metaverse is one of the most discussed digital topics of 2021! In cooperation with nextReality.Hamburg and with keynote speeches by Prof. Dr. Frank Steinicke and Thomas Johann Lorenz , the participants worked out what a future in the metaverse could look like and what it holds in store for us.
Unikart Logo

#3 Beyond the Hype

What can be on a blockchain, will be on a blockchain – the potential of new, decentralized technologies goes far beyond the current hype surrounding NFTs.Together with Amke Block from UN1K.ART, blockchain experts from media and digital companies have worked out the potential of blockchain and NFTs for digital content and its exploitation.
Brand eins Logo

#2 Beyond Memberships

“People need communities” – Together with Andreas Spiegler from brand eins and 30 other community experts, we explored the question of how media brands can shape communities and what added value can be created from this.You can read Andreas’ illuminating impulse on the topic here.
Stereotype Media Logo

#1 Beyond Podcasts

Audio strategies as a must-have for 2021?In our first session, together with Tolgay Azman from Stereotype Media, we looked at the future of the audio market. 30 audio experts put their heads together virtually and discussed innovation potential for media companies.

Mitmachen

nextMedia.Sessions lebt von Austausch, Engagement und der Überzeugung, dass Innovationen am besten in einem offenen Netzwerk entstehen. Deshalb suchen wir einerseits Expert*innen, die mit einem Impuls den Stein ins Rollen bringen, und andererseits motivierte Medienmacher*innen, die mit ihrer Expertise kooperativ neue Lösungsideen entwickeln.

Du bist die*der Richtige für dieses Format und möchtest deine Expertise und Motivation einbringen? Sag uns, warum wir dich zur nächsten Session zum Thema “Metaverse – Beyond Content?” am 20. Oktober einladen sollten.

  • Neue Perspektiven, Wissensaustausch & konkrete Lösungsansätze
  • Neue Bühnen für die eigene Expertise
  • Zugang zu exklusivem Netzwerk
  • Engagement für die Hamburger Medien- & Digitalszene

 In Kürze kannst du dich hier für den nächsten Termin anmelden. Sag Bescheid, wenn wir dich auf dem Laufenden halten sollen.

Would you like to be part of the next session? Then register now for free.

Contact

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Als Community und Event Manager ist Rouven Ansprechpartner für den Eventbereich. Er betreut eigene Formate wie die nextMedia.Sessions, Veranstaltungskooperationen, das scoopcamp und die Event-Community. Er studierte Sozialökonomie mit dem Schwerpunkt Marktorientiertes Management an der Universität Hamburg und arbeitete nebenher im Musik- und Audiobereich. Zuletzt war er bei der Neugeschäftsentwicklung eines multimedialen Projekts im Kinder- und Familienbereich tätig und ist darüber hinaus als Musiker in Hamburg aktiv.

Rouven Leonavicius

Community & Event Manager
T +49 40 / 23 72 435 61
Rouven.Leonavicius@nextmedia-hamburg.de