Developing the content of the future together
If you want to be a leading content company, you have to react adequately to the technological developments and constantly adapt your own business strategy to the changes. Internal research is not enough here, you need to actively participate in what is happening on the market.
In the program Content Foresight, we work together to develop answers to questions of the future. In the first two rounds, we focused on the interface topics Mobility (2019) and Health (2020).
Content Foresight 2022 was all about the intersection of content and commerce.
Update
Content meets commerce – in 2022, we developed the innovation potential of digital technologies of the future for commerce.
The program will be paused in 2023. If you want to take part in the following round, contact us.
Topic:
Content meets Commerce
When?
June – August 2022
Where?
Hamburg
contact person:
Angelika Wall
Partner:
nca.vc
nextReality.Hamburg
Content Foresight is held in German. Please check our German page for more information.
2022
Content meets Commerce
Livestream shopping on Instagram & co., trying out products via augmented reality or buying NFTs of the new collection – there is enormous potential for innovation in digital future technologies for commerce.
What do users expect from digital products and content? In which environments will content be needed in the future and what infrastructure will be required? How can technologies (XR, blockchain, live streaming) be used today and in the future to improve the shopping experience? How can digital consumption be designed? What innovative formats can there be?
We are addressing all these questions in 2022 with our program Content Foresight. At the interface of content and commerce, we develop realistic future scenarios that help participating companies position themselves for this change.
Participating companies





Unser Fahrplan
Program archive
Content Foresight Health 2020
Mut zur Utopie – Gemeinsam erforschen wir den Content der Zukunft.
Dabei sein
Ihr wollt den Content der Zukunft mitgestalten? Ihr seid offen für interdisziplinäre Perspektiven und bereit, zwei Schritte vorauszudenken?
Bei Content Foresight erarbeiten wir gemeinsam Antworten auf Fragen der Zukunft. Dabei ermöglicht uns die Strategic Foresight Methode, zukünftige Entwicklungspotenziale zu identifizieren.
Als Unternehmen habt ihr bei Content Foresight die Möglichkeit, in interdisziplinären Co-Creation-Prozessen Ansätze für den Content von morgen zu erarbeiten. Methodisch fundiert identifizieren wir gemeinsam Opportunity Spaces für eure Branchen und antizipieren innovative und nachhaltige Geschäftsmodelle.
- Strukturierter und fachlich betreuter Prozess über 6 Wochen: Konkrete Meilensteine, Workshops & freie Teamarbeit
- Vermittlung und Anwendung fundierter Methoden der Trendforschung (Strategic Foresight) durch Expert*innen
- Perspektivwechsel: Interdisziplinäre Zusammenarbeit mit Key Playern der Health- bzw. Medien-/Contentbranche
- Impulsvorträge und Visionen der Key Player der jeweiligen Branche
- Mindset-Sensibilisierung und kreativer Freiraum
- Anschlussfähigkeit: Identifikation konkreter Anforderungen & Entwicklungspotenziale
- Nachhaltiges Innovationspotenzial für euer Unternehmen
- Zugang zu einem offenen und innovativen Netzwerk
- Sichtbarkeit und Positionierung als Innovationstreiber euer Branche und darüber hinaus
- Mitgestaltung branchenrelevanter Diskurse und Entwicklungen
- Vermarktung und Platzierung durch nextMedia.Hamburg
